Mocht je, na het lezen van de website, nog vragen hebben over leersteun of de werking van het Openbaar leersteuncentrum Limburg staan we je graag te woord.
Hieronder vind je makkelijk terug bij wie je terecht kan.
Aarzel zeker niet om ons te contacteren.
Heb je een specifieke vraag voor de directie of één van de regiocoördinatoren, kan je via deze emailadressen rechtstreeks contact opnemen.
Klachtenprocedure OLSC Limburg
Het OLSC staat voor open communicatie als voorwaarde voor een constructieve samenwerking. We trachten steeds transparant te communiceren naar alle betrokken partijen binnen het leersteuntraject. Indien er echter toch moeilijkheden zijn of als er ruis op de communicatie komt, klaren we dit liefst zo snel mogelijk uit.
Wat is een klacht?
Onder een klacht verstaan wij een uiting van ontevredenheid, ongenoegen of bezorgdheid met betrekking tot de leersteun die wij als leersteuncentrum aanbieden.Wie kan een klacht indienen?
Leerlingen die recht hebben op leersteun, hun ouders en de scholen waarbij ze ingeschreven zijn, kunnen een klacht indienen bij het leersteuncentrum.Hoe gaan we om met een klacht?
In het geval van een klacht zal de leerondersteuner en/of regiocoördinator steeds gelden als eerste contactpersoon. In een gezamenlijk, open gesprek, zullen we samen op zoek gaan naar een constructieve oplossing.
Heb je toch het gevoel dat dit onvoldoende is in jouw specifieke situatie kan je steeds ons ‘klachtenformulier’ invullen. Alle informatie die je aangeeft in het klachtenformulier zal vertrouwelijk behandeld worden door de directeur van ons leersteuncentrum.
Na het indienen van het klachtenformulier zal de directeur telefonisch of per mail contact met je opnemen om gevolg te geven aan jouw klacht. Afhankelijk van de situatie zal ook de regiocoördinator betrokken worden in de opvolging van je klacht.
Tijdens deze klachtenprocedure kan je je laten bijstaan door een medewerker van het centrum voor leerlingenbegeleiding van de school. Als dit ontoereikend is, kan een ander CLB optreden als onafhankelijk bemiddelaar (ouders kunnen bij het CLB van de eigen school terecht om te weten welk ander CLB als onafhankelijk bemiddelaar kan optreden).
Klachtenformulier
Jaarlijks worden de binnengekomen klachten gebundeld en geïnventariseerd. Klachten met betrekking tot onze werking worden meegenomen in de jaarlijkse evaluatie van onze werking.